els nostres desapareguts
 
Tornar a pàgina principal
_____Els Nostres Desapareguts
 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

MANUEL BENAVENTE PEREZ

Mi abuelo desaparece en abril del 38 en las zonas de Tarragona o Tortosa era sargento instructor y acompañaba a la quita del biberon desde Valencia.-pertenecia al c.i.r.m.n1 de Madrid.-tenia 38 años y era natural de Madrid llevó más de un año de archivo en archivo y solo se el número del ministerio de defensa donde está inscrito como sargento de lo demas nada de nada

Familiar: Maria Teresa Minguez Benavente
E.mail : 946740509@telefonica.net y telófono 606073031

JOSEP VIGUERA SOLER

Només tinc del meu oncle la fe de baptisme i unes quantes cartes de quan era al front. Puc deduir que va néixer a Lleida el 11 de gener de 1916, la darrera carta del 14 de setembre de 1938. En cap de les cartes no hi consta l'adreça ni el Regiment ni el Batallón, ni la seva graduació. Va passar per Tarragona, Mancha Real, Torredonjimeno. Dels seus germans només resta la meva mare i actualment pateix d'Alzeimer. M'agradaria saber on em podrien informar on està  enterrat.

Familiar: Maria del Carme López Viguera
E.mail : clopezv1@telefonica.net y telèfon 934539026

ANTONIO PIEDRA SÁNCHEZ

Desaparecido en la Batalla del Ebro era mi abuelo y no sabemos nada. Era de Nijar ( almeria ) le decia antoñico el cantaor entre su compañeros gracias

Familiar: Maria Dolores Piedra Uroz
E.mail : madopiu@hotmail.com y teléfono 950344829

ANTONI MUSTÉ SANJUAN

poca cosa puc dir. la meva avia va dir-me que era de la 27 divisió brigada mixta i que sembla ser, va morir entre Tàrrega i Cervera. M'agradaria saber on pot estar enterrat.

Familiar: Josep Jara Musté
E.mail : josepjm@yahoo.es

JOSÉ SAURA NIETO

Mi tio Abuelo según tengo entendido desapareció en el frente del Ebro.

Familiar: Pere Saura Pérez
E.mail : peresaura@teleline.es y teléfono 607295799

JAIME PLANET LLEONART

Me gustaria saber, si es posible, las circunstancias y el lugar donde se produjo el fallecimiento de mi tio, durante la Guerra Civil Española. Fue reclutado por el Ejército Republicano. Residía en la ciudad de Mataró (Barcelona), en la C/ Catalunya 12. Sus padres se llamaban Joaquín y Ana. Nació en Mataró entre los años1915 y 1920.
Por comentarios y oí­das, sabemos que el fallecimiento se produjo casi al finalizar la Guerra, en el año 1939, cuando se retiraban y regresaban a casa. Nos han contado que parecer ser que sufrieron un ataque enemigo, que lo vieron caer, pero de él nada se supo.
Nota: la búsqueda en el Archivo Militar de Ávila y en el Centro Documental de la Memoria Histórica de Salamanca, ha sido infructuosa.

Familiar: Susana Planet Pastor, C/ Jesús Fernández, 2-7 B.
36205 Vigo
E.mail : susanaplanet@msn.com

SALVADOR MESTRE LLOPIS

Salvador Mestre LLopis, nacido el 24 de enero de 1913 en Oliva (Valencia). De profesión campesino, y sindicado en la UGT con carnet número 902 del 25 de abril de 1935. Hizo la mili el 1934 en Gerona. Se enrola el 14 de agosto de 1936 en el regimiento de infantería número “Otumba” que se encontraba de guarnición en Valencia, y no se había sublevado, y según me han contado lo destinan a Málaga, frente en el que lucha hasta la caída de la ciudad en manos de las tropas fascistas. Se retira de Málaga junto con los refugiados de dicha ciudad, que son masacrados por el camino de Almeria por barcos y aviones fascistas, y llega andando hasta Oliva a finales de marzo o principios de Abril de 1937. A los pocos días de estar en Oliva unos milicianos vienen a por éy se lo llevan al frente de Madrid, y allá­ varios vecinos de Oliva compañeros de batalla, nos comentaron que lo vieron caer muerto de una bala perdida, posiblemente un francotirador. El cadáver nunca se supo si quedo abandonado en el campo de batalla o fue enterrado en algúnn cementerio, y hasta hace poco no sabíamos nada, hasta que recibó una ficha del ministerio de cultura, perteneciente a la 1a comandancia general de milicias” la cual me indica de la fecha de su muerte, el 11 de abril de 1937, pero no me indica el lugar de muerte ni de enterramiento.

Familiar: Francisco Mestre Vila
E.mail : kiko@enxarxats.com

BERNARDO DíAZ OROZCO

Bernardo Diaz Orozco, era mi bisabuelo, tenía 58 años cuando le sacaron de su casa en Villarrobledo (Albacete), la noche del 13 de abril de 1939, con la excusa de que le iban a hacer unas preguntas y enseguida volvería, nunca más se supo de él,  le arrojaron vivo a los barreros de Villarrobledo, junto a otros y le rociaron con cal, lo único  que apareció de él  era una zapatilla que perdió por el camino.

Familiar: Amparo Rubio Díaz
E.mail : amparo.rubio@map.es

JUAN PÉREZ BERMÚDEZ

Mi tio desaparecio durante la guerra civil y las ultimas noticias que tuvimos de el fue el testimonio de un conocido que lo vio por ultima vez en la zona de aragon, no hemos sabido nada mas de el y nos gustaria que si alguien tiene alguna no ticia nos lo comunicara. Gracias.

Familiar: María Isabel Mena Pérez (953240534-645861143)
C/ARROYO DE SAN PEDRO 7 2º B. 23004-JAEN
E.mail : manoloespinosa@ono.com

GENíS GODÀS TOLRÀ

Genís Godàs s era un jove de Cabrils, proví­ncia de Barcelona que va participar com a voluntari pel bàndol republicà  a la guerra on el van ferir. Al novembre/desembre del 37 va anar al Front de Terol, on pensem que el van matar sobre la primera quinzena del gener del 38, des de aleshores no vam tenir més noticies seves.  Agrairia si algú sabés quelcom o hagués compartit la guerra amb ell.

Familiar: Joaquim Colomer Godàs (696575216)
E.mail : quimcolomer@telefonica.net

GREGORIO SALINAS ASCASO

Natural de Somanés (Huesca), nacido el 12 de marzo de 1912, militar en Barcelona en 1936, se supone que después de la disolución del ejército vivíoa en una pensión en Barcelona.

Familiar: José Vte. Blasco Salinas
E.mail : jvbs@ono.com

DIEGO BANDERA CORRALES

Era alcalde de la localidad malagueña de CASARABONELA, desaparecido los días posteriores al inicio de la guerra civil y visto por última vez en el intento de voladura del puente de PIZARRA. Agradeceremos cualquier información.

Familiar: Gloria Santamaria Bandera
E.mail : ensaba2007@hotmail.com

JOSEP BOADA PUIG

Sóc un nebot del desaparegut i agrairia qualsevol informació sobre ell. Els seus germans (actualment finats) mai no varen voler indagar on i com havia mort el seu germà per por ésser represaliats. Segons he sentit a dir, va ser al front d'Aragó a la Batalla de l'Ebre. Tinc aquest inquietud perquè encara em ressonen les paraules de la meva àvia les diades de Tots Sants, queixant-se perquè no sabia on anar a plorar el seu fill, mentre els morts franquistes eren tots enterrats al cementiri del poble.

Familiar: Santi Boada Vilarrasa (629928276, c. de la Maça, 20 - 17800 Olot (la Garrotxa))
E.mail : boada_coromina@telefonica.net

JOSEP PERE AUGÉ

Busco informació sobre el pare del meu tiet, qui ha estat buscant informació durant anys, ara em va demanar que busques la informació per Internet, i aquí­ exposo la informacióque en tenim:
Va estar designat a la divisió46, brigada 101. Al Batallo 401, 4rta companyia. 5 C.C. Túria 3-L'últim destí conegut va ser la serralada de cavalls, al terme de Pinell de Brai. Va ser un dijous a la tarda, en una incursió de l'artilleria franquista.
El seu únic fill li agradaria saber on reposen les restes del seu desaparegut pare, i agrairem qualsevol tipus d'informació que ens puguin donar. Moltes gràcies

Familiar: Jordi Juarez Arall (Adreçapostal: c\ Sant Pere, numero 14, 43152 PERAFORT, TARRAGONA)
E.mail : goiaingeru@gmail.com

VALENTÍ JOSEP SERRA

Nascut el 4 de desembre de l'any 1921 a Mataró. Va marxar a França a peu per als Pirineos. El 22 de gener del 1939 les ultimes noticies son que van arribar al poble d'Ossejà  i després va ser ser traslladat al camp de refugiats de Vernet d'Ariege i despréss ja no se sap res.

Familiar: Mercè Josep Macia (Pescadors, 4 1º 1º , 08510 Roda de Ter (Barcelona))
E.mail : joseph.merce@gmail.com

JAUME CASAS FIGUERAS

Me agradaria saber-ne alguna cosa de un tiet meu desaparagut a la guerra civil al poble de Ulldemolins.

Familiar: Jaume Casas Ferre (629832346)
E.mail : jaucas37@hotmail.com

ISAIAS PLAZA GARROTE

Isaías Plaza Garrote alias "jesús" marchoó a la guerra civil en su comienzo con aproximadamente 40 años, desde Socuéllamos (Ciudad Real) con unos amigos del pueblo para defender la causa republicana, seguramente a MADRID.
Recuerda mi madre que uno de los amigos volvió al pueblo y dijo haber visto a Isaías en un puesto con ametralladora. Ascendió a cabo el 10 de julio de 1937 en las BRIGADAS MIXTAS con destino a las unidades de choque con base en CASTELLÓN. En la solapa de su chaqueta aparece el número 18. Los familiares ya no recuerdan nada más, simplemente que en el pueblo se le dio como fallecido pero sin encontrar el cuerpo es decir como muchos más DESAPARECIDO.
Mi deseo es encontrar toda lo que pueda haber de mi abuelo, los lugares donde pudo estar durante la guerra civil, reclutamiento, unidad, filiación, puesto, graduación, alguna pista, etc...

Familiar: Andrés Cerdán Plaza (696133035)
E.mail : andrescerdan@hotmail.com

FRANCISCO GAVIN RALFAS

Estoy buscando a mi tío carnal, hermano mayor de mi padre, se llamaba FRANCISCO GAVIN RALFAS nació en Caspe (Zaragoza) el 11-10-1918 y desde allí fue movilizado según comentan familiares al FRENTE DE TERUEL y nunca se volvió a saber de él.
Es muy cruel no poder enterrar a tus muertos, sin ni siquiera tener la constancia de su fallecimiento, y hoy a pesar de no haberlo conocido, me produce un dolor atroz después de 70 añosde su posible muerte no saber que ocurrió ni donde.
Me gustaría al menos poder saber donde estuvo y donde falleció.

Familiar: Mari Carmen Gavin Fraguas (93-7807083)
E.mail : carmengavin1@yahoo.es

JOAN BASSI BAYÉ

Va anar a la Batalla de l'Ebre i no en va tornar. Era nascut a Sant Feliu de Buixalleu a l'any 1912. L'únic llibre que el va sobreviure va ser "Res de nou a l'Oest", els altres llibre la família els van llençar per por.

Familiar: Neus Bassi Farrés (932370511)
E.mail : neusbassi@hotmail.com

ÀNGELA TRILL I MARTÍ
A l'inici de la guerra civil l'any 1936, a la localitat d'Esplugues de Llobregat, carrer Anselm ClavÉ, a casa seva on la planta baixa tenien la botiga de colonials o ultramarins i al primer pis l'habitatge, arribÀ  un grup de gent armada que la va arrestar junt amb el seu marit Josep. La mare del Josep, Maria, junt amb la seva neta, Ma Àngela filla del matrimoni, aconseguiren fugir d'aquell arrest. El matrimoni era conegut al barri per les ajudes a persones necessitades que s'integraven al barri. No se'n sabé res més del matrimoni. Ella presumptament estava embarassada.
Familiar: Montserrat Pedra i Guivernau (telèfon: 93 5741983 )- Resposta postal en: Passatge Joan Oliver 43 (08130 Santa Perpètua de Mogoda)
E.mail : xaviermontserrat@wanadoo.es
JOSEP GUIVERNAU FAURÓ
A l'inici de la guerra civil l'any 1936, a la localitat d'Esplugues de Llobregat, carrer Anselm Clavé, a casa seva on la planta baixa tenien la botiga de colonials o ultramarins i al primer pis l'habitatge, arribà un grup de gent armada que el va arrestar junt amb la seva dona presumptament embarassada. La mare del Josep, Maria, junt amb la seva neta, Mª Àngela filla del matrimoni, aconseguiren fugir d'aquell arrest. El matrimoni era conegut al barri per les ajudes a persones necessitades que s'integraven al barri. No se'n sabé res més del matrimoni.
Familiar: Montserrat Pedra i Guivernau (telèfon: 93 5741983 )- Resposta postal en: Passatge Joan Oliver 43 (08130 Santa Perpètua de Mogoda)
E.mail : xaviermontserrat@wanadoo.es
Fes click a sobre les imatges per ampliar
Tornar a pàgina principal